Rodatge del curt 'Match!'

Foto: 

Zolen Films
Rodatge del curt 'Match!', amb la guionista Eva de Salas i el director Toni Villazán a l'esquerra

Zolen Films: "Per a una productora amateur com Zolen Films ser al Festival de Sitges és una empenta molt gran"

La producció calafellenca 'Match!' forma part de la programació de curtmetratges de 51è Festival de Sitges que comença avui
David Canto / Pantalla.cat
,
04/10/2018
Arts
Toni Villazán i Eva de Salas van crear el 2011 la productora calafellenca Zolen Films com a entitat sense ànim de lucre. Van començar fent projectes amb el seu fill i, amb el temps, l'audiovisual va esdevenir la seva nova passió. Des d'aleshores han produit pel·lícules, curtmetratges, videoclips, vídeos per a aplicacions de telèfons, documentals o anuncis. Després de molts projectes i molts anys, avui estrenen el seu darrer curt, 'Match!' dins de la programació del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, el Festival de Sitges.
"Un noi recupera la consciència, tancat dins d'un lavabo, només recordant que va fer servir l'app de cites Match!"

- Què suposa per a vosaltres que un festival com el de Sitges projecti el vostre curt?
Toni: És un premi molt gran. És una empenta per continuar amb nous projectes.

Eva: Comptant que tenim una formació molt autodidacta, aprenent sobre la marxa, estar al Festival de Sitges és un premi, un gran reconeixement, que ens ajuda a fer-nos visibles. També és una empenta molt gran per continuar perquè som amateurs i una associació sense ànim de lucre. Esperem que propers curts nostres puguin estar en festivals tan importants com aquest.

- Per què vau fundar Zolen Films?
Toni: Vam començar amb un projecte domèstic. El nostre fill volia fer d'actor i amb una càmera petita vam fer un petit curtmetratge amb quatre plans. D'aquí va sortir la nostra primera pel·lícula, 'El bosque del pantano'.

Toni: Fins ara hem dos llargmetratges més, 'Más allá de la imaginación' i 'El Hombre de la Oscuridad', i cinc curtmetratges, entre d'altres coses.

Eva: Fer aquest tipus de projectes enganxa. I a més acabes coneixent gent molt interessant, amb molt talent. És un món molt bonic, encara que cansi molt, sobretot els rodatges.

- Per què vau passar dels llargmetratges als curts?
Eva: Vam començar amb els curtmetratges perquè la manera d'exposar era molt més fàcil: ho fèiem tipus cine d'estiu. Però ens vam adonar que abarcar un projecte tan llarg era massa per a nosaltres. Preferim fer projectes més curts però amb més qualitat. I sembla que ens ha funcionat.

- D'on va sortir la idea per fer 'Match!'?
Toni: De vegades dinava a un poliesportiu. A sota hi havia un lavabo que tothom trobava molt lleig. A mi em va semblar que era una localització perfecte per rodar-hi. I és on hem acabat rodant el curt. Per altra banda, tenia al cap una idea relacionada amb les aplicacions de cites per al mòbil. I parlant amb l'Eva va sortir la idea de fer 'Match!', un thriller de suspens i terror.

Eva: Vam voler provar de rodar en pla-seqüència malgrat que no era fàcil fer-ho allà perquè era un lloc molt petit. I ens ha agradat molt.

Toni: La coordinació va ser molt difícil, en un espai tan petit, amb cinc persones a dins. I després hi ha hagut una gran feina de post-producció i efectes visuals que ha fet Dilaina Studio (també de Calafell) i que queda molt ben integrada.

- Quantes vegades vau haver de rodar el pla-seqüència?
Toni: De prerodatge, per coordinar-nos i decidir com col·locar la càmera van ser un parell de mesos i de rodatge vam fer un dia sencer, practicant de les set del matí a les dues del migdia amb el protagonista. I després va ser quan vam començar a gravar, perquè era quan el sol estava més baix i ens agradava més la llum.

- Expliqueu-nos, fins allà on pugueu, la història que explica 'Match!'.
Eva: Va d'un noi que es troba en un lavabo sense saber com hi ha arribat. Alguna cosa ha fet que perdés el coneixement i mira d'esbrinar què li ha passat mirant els missatges del seu telèfon mòbil. I s'adona que tot plegat ha passat arran d'una aplicació de mòbil per lligar.

Toni: Ell pensava que passaria una nit de disbauxa i que s'ho passaria mol bé, però se li acaba torcent una mica...

- A Sitges també es podrà veure 'Assassination nation (Nación salvaje)', que també té com a detonant la relació de la societat amb les xarxes socials. L'ús de les tecnologies és cada cop més present a les produccions de gènere.
Toni: Jo tinc una influència que és 'Black Mirror', una sèrie molt popular, en què cada vegada tenen més presència les xarxes socials i els telèfons mòbils. Tothom els utilitza i té molta tirada.

Eva: De fet, el proper curtmetratge en què estem treballant -ja tenim fet el guió- també té relació amb les xarxes socials i els mòbils, i amb una història també turbulenta... Ens estem tornant una mica bojos, amb tot plegat, i mirem de reflectir-ho.

- Ja heu pogut veure el curt amb públic, a la preestrena. Quina reacció van tenir?
Eva: Ens va sorprendre que gent que l'ha vist ens digui que s'ha posat en tensió, durant la projecció.

Toni: També ens va sorprendre veure reaccions inesperades del públic en certs moments. Un cop acabat, amb el muntatge i la música, hi ha efectes imprevistos.
 

Més informació: 

A

També et pot interessar