Foto: 

CEDIDA
L’aplicació mòbil està disponible tant per dispositius iOS com per Android

L’ajuntament a un cop de clic

Cada cop són més ajuntaments que aposten per desenvolupar una aplicació mòbil. Per què ho fan? En parlem amb l’Ajuntament de Sant Sadurní
Surtdecasa Penedès
,
13/11/2017
Activa't
Per centralitzar els serveis de l’Ajuntament, per ser més transparents, per fomentar la participació, per millorar la comunicació… Aquests són alguns dels motius pels quals cada cop són més els ajuntaments que aposten per desenvolupar una aplicació mòbil. El mòbil ja s’ha convertit, a les bones i a les males, en una extensió de la nostra mà i, per tant, si l’administració vol estar propera al ciutadà, cal també que s’adeqüi a aquesta realitat.

Ens fixem amb l’Ajuntament de Sant Sadurní perquè és la darrera administració de l’Alt Penedès que ha desenvolupat una aplicació mòbil. Ara que cada usem més el mòbil per informar-nos, entretenir-nos i també per fer gestions, Maria Surià, regidora de Sant Sadurní, considera que “una aplicació mòbil és una forma d’apropar l’Administració a la ciutadania i fer que la relació entre els ciutadans i l’Ajuntament sigui més àgil i fluïda, possibilitant la creació d’una comunitat”.

La nova app de l’Ajuntament de Sant Sadurní compta amb informació de serveis, sobre els elements turístics, agenda, etc. Pel que fa tràmits, però, encara caldrà fer-ho via web, ja que molts d’ells requereixen de certificat digital. Tot i això, des de l’Ajuntament expliquen que s’anirà treballant perquè cada cop sigui més fàcil fer-hi gestions a través del mòbil.

  • imatge de control 1per1

Una de les seccions interessants d’aquesta nova aplicació mòbil que comptem al Penedès és la d’incidències: el ciutadà pot fotografiar i geolocalitzar un banc trencat, un contenidor massa ple, o suggerir millores. Segons Surià, “la ciutadania té un gran interès en temes de via pública i a través d’aquesta eina, ens poden informar quan hi ha alguna incidència, alhora que podem aglutinar les demandes i ser més àgils a l’hora de resoldre-les el més aviat possible”.

Com valora la regidora, “la comunicació, com la vida mateix, s’ha accelerat en els darrers temps i l’Administració també viu aquests canvis tan ràpids, mirant d’adaptar-se el millor que pot, tot i que, els seus ritmes són diferents”. De fet, cada vegada la ciutadania es relaciona de forma directa, sense intermediaris amb l’Ajuntament, amb d’altres administracions i, fins i tot amb els polítics, de tu a tu, per mitjà de les xarxes socials i canals de comunicació més informals i globals. Això, fa que, com expliquen des de l’Ajuntament de Sant Sadurní, “calgui una acceleració i agilització d’aquests processos per tal d’aconseguir una via directa entre administració i ciutadà.

L’aplicació mòbil ja està disponible tant per dispositius iOS com per Android.

 

Més informació: 

A

També et pot interessar