Miquel Borràs: “El nostre somni és fer-li una moto a Pedrosa o Márquez”

Aquest jove estudiant d'enginyeria de Tortosa ha creat un equip de competició de motociclisme
Surtdecasa Ebre
,
16/07/2013
Activa't
Com redactar un bon pla de negocis, com fer una bona presentació en públic o com aconseguir capital per finançar un projecte... Aquestes són les claus que dóna Guy Kawasaki en el seu llibre l'Art de començar. I  precisament aquest és 'últim llibre de capçalera de Miquel Borràs, un jove estudiant d'Enginyeria Industrial, que m'explica durant la nostra entrevista al Mini Bar de Tortosa que està a punt d'engegar un projecte apassionant.
 
La il·lusió d'aquest jove de 24 anys, que està cursant l'últim any de carrera, és convertir-se en enginyer professional dels grans del motociclisme. I el més sorprenent de tot és que el camí cap aquesta fita ja ha començat.
 
Borràs, juntament amb vuit companys de classe de la Universitat Politècnica de Catalunya, van guanyar la competició universitària Motostudent, al fabricar la millor moto que va córrer en aquest certamen amateur. Després de l'experiència, quatre dels integrants de l'equip han decidit seguir dissenyant motos i constituir-se en un equip de competició. Un equip com seria Honda o Yamaha. Per començar ja tenen nom, BASS Racing, les inicials dels cognoms dels quatre components del grup.
 
“El prototip que vam fabricar per al Motostudent, no només va quedar el primer, sinó que li treia molt avantatge al segon classificat”, explica Borràs entusiasmat per la seua projecció com equip de competició després de l'èxit universitari. “Alguns pilots van provar la nostra moto i se'n van adonar que era molt competitiva”, comenta. Ara, el seu objectiu és perfeccionar el prototip per a que pugui ser pilotat per un pilot en les carreres d'àmbit estatal. "El nostre somni és fer-li la moto a Pedrosa o Márquez", diu Borràs amb un somriure.
 
És per això que aquests quatre universitaris s'han trobat sense pensar-s'ho enmig d'un projecte d'emprenedoria que requereix un finançament inicial que s'aconseguirà bàsicament a través de patrocinis. Com? Venent l'espai al carenat de la moto. L'interessant és que esperen aconseguir bona part del gruix del finançament a través de micropatrocinis. “Tothom qui aporti 30 euros al projecte podrà veure el seu nom escrit a la moto i rebrà una samarreta de l'equip”, explica Borràs que, juntament amb els seus companys, han hagut d'inventar les fórmules més atractives per aconseguir el suport econòmic de la gent.
 
"De vegades hi ha gent que et diu que no et pot donar diners, però que notes que li agrada el teu projecte, que es contagia del nostre entusiasme, i només això ja és suficient", diu aquest jove que assegura que "quan tenia 14 anys, era l'únic de la colla que sabia arreglar motos" i que, en aquests moments, està estudiant un Erasmus a la Universitat de Torí, meca de la mecànica. 
 
De moment, la motocicleta que han fabricat ells mateixos correrà al Campionat Mediterrani, el circuit previ a la moto GP i que ja compta amb una important repercussió dels mitjans de comunicació especialitzats en motociclisme. "Ens tirem de la moto - mai millor dit- perquè no tenim res a perdre i tot a guanyar", conclou conscient que, com li ensenya el llibre de Kawasaki, només hi ha una manera de créixer que és fent, i equivocant-se.
 
--
Com pots ser patrocinador? 

  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar